Πέμπτη 17 Μαρτίου 2016

Envelope System

Ελέγα για το envelope system και το πόσο μας βοήθησε να τηρούμε το budget και στην πραγματικότητα και όχι μόνο στα χαρτιά. Αλλά δεν σου έχω δείξει πως το χρησιμοποιώ. Βασικά τα πορτοφολάκια μου γιατί οι φάκελοι σαν φάκελοι δεν θα με βόλευαν και ούτε και τους δοκίμασα.
Αφού η όλη ιδέα ήρθε εξ Αμερικής αρχικά καλό θα ήταν να σου δείξω τι κάνουν αυτοί εκεί πέρα στα ξένα.

Φάκελοι
Μια λύση είναι να χρησιμοποιήσεις στην κυριολεξία φακέλους. Είτε του εμπορίου σε όποιο μέγεθος σε βολεύει, είτε τους φτιάχνεις μόνος σου. Αν θες το πας και ένα βήμα παραπέρα και γράφεις πάνω στον φάκελο τι έχεις ξοδέψει και που.

πηγή: thinkingcloset


Το μειονέκτημα των φακέλων είναι ότι φθείρονται με τον καιρό (φαντάζομαι το πόσο γρήγορα εξαρτάται από το πόσο συχνή είναι η χρήση του κάθε φακέλου) και ότι δεν είναι και πολύ βολικοί με τα κέρματα. Βέβαια αν φτιάξεις φακέλους από χαρτί για scrapbook είναι πολύ πιο ανθεκτικοί.
Επίσης αν γράφεις έξω από τον φάκελο τι ξοδεύεις δεν προλαβαίνει να φθαρεί τόσο ώστε να μην χρησιμοποιείται αφού κάθε μήνα θα χρησιμοποιείς καινούργιο. Έχω αρχίσει να παρατηρώ αρκετούς που χρησιμοποιούν φακέλους για να πληρώσουν. Κάτι που παλιότερα ήταν αρκετά σπάνιο.


Υφασμάτινοι Φάκελοι
Ίδια λογική με την διαφορά ότι αντί κάθε μήνα να χρησιμοποιείς άλλο φάκελο χρησιμοποιείς υφασμάτινους που έχεις φτιάξει μόνος σου.

πηγή: theosslife


Πορτοφόλι
Στο εξωτερικό υπάρχουν ειδικά πορτοφόλια με αρκετά χωρίσματα για να χρησιμοποιείς το envelope system.

πηγή: savvy-cents

 Μπορείς να τα φτιάξεις μόνος σου. Ή να αγοράσεις χειροποίητα.

πηγή: AmyzzArt
 
Εναλλακτικά χρησιμοποιείς το ήδη υπάρχον πορτοφόλι σου και απλά βάζεις διαχωριστικά εσύ. Ή και τους φακέλους απευθείας.

πηγή: thinkingcloset


Organizer
Aν χρησιμοποιείς organizer υπάρχει και αυτή η λύση (όχι και τόσο φθηνή καθώς αν δεν απατώμαι είναι κάτι του τύπου 12-13€ ο κάθε φάκελος):

πηγή: askawayblog

Φυσικά αν θες να το πας και ένα βήμα παραπέρα υπάρχει και αυτή η λύση (ασυζητητί πιο φθηνή και πιο "χαρούμενη"):



Η δική μου λύση
 Όταν ξεκίνησα να χρησιμοποιώ το envelope system υπήρχαν πολλές φορές που ξεχνούσα να πάρω μαζί μου τον αντίστοιχο φάκελο/πορτοφόλι με αποτέλεσμα για χρησιμοποιώ ότι χρήματα είχα πάνω μου (συνήθως από την κατηγορία προσωπικά έξοδα) για διάφορα έξοδα. Και μετά γύρναγα σπίτι και ξεκινούσα τις προσθαφαιρέσεις. Πάρε από τον ένα φάκελο να τα βάλεις στον άλλο που χρησιμοποίησες γιατί αυτόν είχες μαζί σου και άλλα τέτοια χαριτωμένα. Τρελό μπουρδούκλωμα δλδ και η ιδέα είναι να απλοποιήσω την ζωή μου όχι να είμαι με ένα κομπιουτεράκι στο χέρι.
Και επειδή οι φάκελοι δεν με βόλεψαν καθόλου, αλλά ούτε το να τα χωρίζω στο ίδιο πορτοφόλι, άσε που δεν ήθελα να κουβαλάω πολλα χρήματα πάνω μου, έκανα τα παρακάτω.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Στα κλειδιά του αυτοκινήτου έβαλα ένα μπρελοκ/πορτοφόλι που ξέθαψα (παίζει να το έχω από την εφηβεία μου). Αντίστοιχο μπορείς να βρεις σε πολλά μαγαζιά. Έτσι έχω πάντα μαζί μου χρήματα για να βάλω βεντζίνη ή για οτιδήποτε μικροέξοδο του αμαξιού πχ πλύσιμο. Στο τέλος του μήνα ότι περισσεύει πηγαίνει στην αντίστοιχη κατηγορία στο πορτοφόλι σπιτιού για να έχω για την ασφάλεια και το σερβις.


ΚΟΡΙΤΣΙΑ/ΔΕΚΟ
Μιας και σκυλοτροφή αγοράζω μια φορά τον μήνα και οι επισκέψεις στον κτηνίατρο είναι προγραμματισμένες δεν χρειάζεται να έχω τα χρήματα μαζί μου. Το ίδιο ισχύει και για τις ΔΕΚΟ. Δεν πάω κάθε μέρα να πληρώσω λογαριασμούς (ευτυχώς). Όταν είναι να χρησιμοποιήσω τα χρήματα αυτά τα βάζω από το προηγούμενο βράδυ στο organizer μου που σχεδόν πάντα είναι μαζί μου. Εκεί έβαλα ένα πλαστικό φάκελο με κουμπί από τα jumbo (ήταν σε ένα σετ με διάφορα μεγέθη) που απλά τρύπησα και έβαλα ύφασμα που μου περίσσεψε από τους φακέλους που έφτιαξα για το "πορτοφόλι σπιτιού" για να μην φαίνονται τα χρήματα φάτσα φόρα. Ο μόνος λόγος που ήθελα αυτό το φάκελο αντί να χρησιμοποιήσω μία από τις θήκες που έχει ήδη το organizer μου ήταν τα κέρματα. Οκ είχα ήδη και τα υλικά...



ΣΠΙΤΙ/ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΕΞΟΔΑ
Τα μόνα δύο πορτοφόλια που είναι πάντα μαζί  μου. Αν και συνήθως πηγαίνω για τα ψώνια του σπιτιού προγραμματισμένα ποτέ δεν ξέρεις ποτέ θα χρειαστεί να πάρεις κάτι. Και είναι σε δύο πορτοφόλια για να μην μπερδευτώ και αρχίσω να χρησιμοποιώ χρήματα αλλού νταλλού.

Όσον αφορά το πορτοφόλι σπιτιού (εκεί που μένουν τα χρήματα μέχρι να τα χρειαστώ) δεν είναι ακριβώς πορτοφόλι αλλά organizer με υφασμάτινους φακέλους που έφτιαξα συνδιάζοντας δύο από τις παραπάνω ιδέες που έδειξα.
Μέχρι να φτιάξω αυτούς τους φακέλους χρησιμοποιούσα ένα πορτοφόλι που είχα χωρίζοντας τις κατηγορίες με χαρτονάκι, αλλά μια μέρα που ήθελα οπωσδήποτε φερμουάρ σε ώρα που τα πάντα ήταν κλειστά, βρέθηκα με αυτό
 που με οδήγησε σε αυτό
Και αφού ήδη είχα ένα organizer να κάθεται...
Αν θυμάμαι καλά το κόστος είναι γύρω στο 1,30€. Με δύο θήκες (γιατί ήθελα 2 φερμουάρ) έχεις 7 φακέλους αν βάλεις το ύφασμα διπλό ή 14 αν το χρησιμοποιήσεις  μονό.
Και επειδή θέλει σιδέρωμα πρέπει οπωσδήποτε να βάλεις άλλο ύφασμα από πάνω όταν το σιδερώσεις γιατί κολλάει (όπως δυστυχώς ανακάλυψα).


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου