Πέμπτη 19 Μαΐου 2016

Personal Organizer/Home Binder

Τελικά το 2016 εξελίσσεται σε χρονιά οργάνωσης. Μου είχε ήδη μπει το "μικρόβιο" από το τέλος του 2015 με την οργάνωση των συνταγών μου, συνεχίστηκε με την οργάνωση των οικονομικών του σπίτιου και των μπαχαρικών και τώρα ήρθε η σειρά του organizer μου. (Καλά δεν θέλω να σκεφτώ πόσα ακόμα θέλω να οργανώσω γιατί θα με πιάσει υστερία).

Είναι γνωστό ότι απευθύνομαι πολύ στον φίλο Γούγλη αν θέλω να πάρω ιδέες. Βέβαια τις περισσότερες φορές άλλο ψάχνω και άλλο βρίσκω και αλλού καταλήγω. Τεσπά εκεί που κοίταγα για την οργάνωση συνταγών βρέθηκα και σε πολλά blogs που είναι κάποιες "νοικοκυρές σε απόγνωση" και "μαμάδες σε υστερία" αλλά πολύ οργανωμένες και μπράβο τους. Οι οποίες πίνουν νερό στο όνομα του "home binder" ή αλλιώς "home management binder". Το οποίο ουσιαστικά είναι ένα τιτανοτεράστιο ντοσιέ που έχει τα πάντα όλα. Από τηλέφωνα ανάγκης, το πρόγραμμα των παιδιών, λογαριασμούς, ημερολόγιο, λίστα για ψώνια, λίστα to-do, μενού εβδομάδας ή/και μήνα, το budget τους, πρόγραμμα δουλειών σπιτιού κτλ κτλ. Βασικά ότι μπορείς να σκεφτείς (ή που δεν το έχεις σκεφτεί ακόμα) και έχει να κάνει με οργάνωση προγράμματος, χαρτούρας, οικονομικών και εγώ δεν ξέρω τι άλλο υπάρχει σε αυτό το ντοσιέ.
Ντάξει μπορείς να έχεις το σπιτικό και την ζωή σου οργανωμένη και χωρίς αυτα. Η μάνα μου είχε και έχει ένα ημερολόγιο για να γράφει τις βάρδιες που δουλεύει, ένα σημειωματάριο όπου σημειώνει τα έξοδα και τις υποχρεώσεις και ένα ντοσιέ για να βάζει τους λογαρισμούς και μια χαρά είναι. Για εμάς τους υπόλοιπους που θέλουμε το κατιτίς παραπάνω είτε γιατί αλλιώς χάνουμε την μπάλα είτε γιατί έτσι βρε αδελφέ, υπάρχει το home binder και όχι μόνο.

Άμα ψήνεσαι κάνε μια αναζήτηση στον Γουγλή (προσωπικά ΠΑΝΤΑ ξεκινάω με αναζήτηση εικόνων). Αν πάλι βαριέσαι υπάρχει και έτοιμη μασήμενη τρόφη.
The ULTIMATE Guide to Creating a Home Management Notebook
Έχει πολλά links για ιδέες και λύσεις και για εκτυπώσεις (αν δεν σε πειράζει που θα είναι στα αγγλικά). Δυστυχώς αυτή την σελίδα την βρήκα αφού καλά καλά είχα μπει σχεδόν σε όλα τα links που δίνει!

Παρόλο που σαν ιδέα μου αρέσει πολύ προσωπικά το βρίσκω μη βολικό για μένα και το σπιτικό μας. Όχι την ιδέα αλλά το μέγεθος. Πολύ μεγάλα (φαντάζομαι και βαριά) αυτά τα ντοσιέ που χρησιμοποιούν. Και δλδ τι? θέλω να σημειώσω κάτι και θα ανοίγω τον "χρυσό οδηγό"? Πάλι με σημειώματάρια αριστερά και δεξιά θα βρεθώ και το ντοσιέ θα μαζεύει σκόνη κάπου παραπεταμένο.

Λάτρευα και λατρεύω όμως τα organizer. Το πρώτο μου το αγόρασα όταν πήγαινα ακόμα γυμνάσιο (ένα μικρού μεγέθους με τους Simpsons ως Αδάμ και Εύα-εννοείται ότι το έχω ακόμα). Στο λύκειο αγόρασα ένα μεγαλύτερου μεγέθους (personal size θα το βρεις αν το ψάξεις-είναι το πλέον κλασσικό μέγεθος που κυκλοφορεί την ελληνική αγορά) και την ίδια περίοδο απέκτησα από ένα περιοδικό ένα μεγάλου μεγέθους (A5). Και έχω και άλλα 2 πάλι personal size γιατί τα είχε βγάλει το lidl 2 χρονιές και ήταν πιο φθηνό να αγοράσω αυτά από το να αγοράσω ανταλλακτικά φύλλα για το ήδη υπάρχων. Από αυτά τα 5 το ένα το χρησιμοποιώ σαν ημερολόγιο-σημειωματάριο,το άλλο το μετέτρεψα σε "πορτοφόλι σπιτιού"(βλέπε envelope system) και το τρίτο έχει διάφορα "ανταλλακτικά" φύλλα κυρίως από ημερήσια ημερολόγια που δεν με βόλευουν (και η λίστα του supermarket δεν έχει κανένα πρόβλημα να είναι σε χαρτί που γράφει 5 Απριλίου 2015)

Και επειδή δεν πετάω εύκολα πράγματα (πως μεγάλη απογοήτευση της μαμάς μου) και πιστεύω μετά μανίας στο reuse-it, τι πιο απλό να χρησιμοποιήσω το organizer μου και σαν home binder. Το μέγεθος ξέρω ότι με βολεύει αφού το χρησιμοποιώ ήδη κα επιπλέον έχω "υλικά" για να το εμπλουτίσω χωρίς να χρειαστεί να ξοδέψω σεντ.


Αρχικά διαλέγουμε το μέγεθος organizer που μας ταιριάζει. Γνώμη μου είναι ότι το personal ή το Α5 είναι τα πιο βολικά μεγέθη. Το μικρότερο (pocket size) είναι πολύ μικρό ενώ το μεγαλύτερο είναι πολύ μεγάλο (A4- άρα είσαι πάλι σε ντοσιέ). Ένας από τους λόγους που θα διάλεγα το Α5 είναι ότι έχεις περισσότερο χώρο για να σημειώνεις. Το personal όμως είναι το πλέον πρακτικό μέγεθος αν το κουβαλάς συνέχεια μαζί σου όπως εγώ.
Ναι μπορεί να μην τους φαίνεται αφού μετράν ήδη διψήφιο αριθμό χρόνων χρήσης αλλά είναι αυτά που έχω από το λύκειο.
.

Σαν διαχωριστικά χρησιμοποίησα αυτά που είχαν τα organizer του lidl γιατί είναι από πλαστικό. Τα κλασσικά διαχωριστικά που βρίσκεις είναι πλαστικοποιημένο χαρτί που εκτός του ότι φθίρονται πιο εύκολα δεν έχουν και τις κατηγορίες που ήθελα. Αν δεν είχα ήδη πλαστικά διαχωριστικά θα έφτιαχνα με χαρτοκοπτική από πλαστικά σουβέρ από τα jumbo που είναι φθηνά και λεπτά για την χρήση που τα θες (κάτι που θα κάνω μελλοντικά για άλλο project που ετοιμάζω). Αφού τα είχα ήδη έκανα την δουλειά μου απλά με 2 μαρκαδόρους.

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Εδώ υπάρχει ένα συνοπτικό ημερολόγιο της χρονιάς, ένα ετήσιο/μηνιαίο που σημειώνω τις βάρδιες που δουλεύω και ένα μηνιαίο ημερολόγιο που έχω σημειωμένα γενέθλια και γιορτές για να μην ξεχνάμε τους συγγενείς και φίλους. Τα ημερήσια και εβδομαδιαία ημερολόγια δεν με βολευούν γιατί για αυτά που θέλω να σημειώσω είναι τσάμπα σελίδες.

FINANCIAL
Περιέχει το budjet (για να ξέρω πως είναι να μοιράσω τους μισθούς μας) και μια σελίδα ανά μήνα που γράφω τα έξοδα πχ supermarket, ΔΕΗ και όχι αν πάρω τσίχλα από το περίπτερο δεν το γράφω στα έξοδα.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Εδώ κρατώ σημειώσεις που αφορούν τα οικονομικά πχ πόσο είναι να πληρώσουμε για ΕΝΦΙΑ και πόσο βγαίνει η δόση.

MENU
Θεωρητικά εδώ γράφω το μενού τις εβδομάδας για να μπορώ να βγάλω την λίστα του supermarket. Πρακτικά γράφω 1-2 νέες συνταγές που θέλω να δοκιμάσω μέσα στην εβδομάδα και την λίστα των υλικών τους.

GROCERY
Η λίστα του supermarket. Ότι υλικό δεν έχω από τις συνταγές που θέλω να δοκιμάσω αλλά και ότι άλλο δω ότι χρειαζόμαστε γράφεται κατευθείαν εδώ. Προσπαθώ να πηγαίνω για ψώνια 1 φορά την εβδομάδα γιατί αν πάω περισσότερες καταλήγω με παραπάνω από είχα σκοπό να πάρω. Άσε που αν πάει ο σύζυγος του δίνω απλά την λίστα και δεν κάθομαι να γράφω τελευταία στιγμή με κίνδυνο να ξεχάσω τα μισά.

TO DO
Χρειάζεται επεξήγηση? Η μισητή λίστα με τα πράγματα που πρέπει να κάνεις αλλά δεν θες να τα κάνεις. Πχ τακτοποίημα αποθήκης γγγγγγγρρρρρρρρρρρρρ.

PROJECTS
Πράγματα που θέλω να φτιάξω και σχετικές σημειώσεις Πχ θέλω να φτιάξω μια παπουτσοθήκη/ντουλάπα και έχω σημειώσει τα υλικά που θα χρειαστώ και τις διαστάσεις

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Ναι ξανά. Είναι γενικού περιεχομένου. Πχ θέλω να γράψω ένα τηλέφωνο, ένα site που κάποιος μου πρότεινε να κοιτάξω κτλ

BLOG
Ιδέες για πράγματα που θα ήθελα να γράψω στο blog.

ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ
Ο τηλεφωνικός κατάλογος μου.


Στο τέλος του organizer υπάρχει ένα φάκελος όπου μπαίνουν τα χρήματα όταν πάω να πληρώσω λογαριασμούς κτλ.
Εννοείται ότι υπάρχει και το απαραίτητο στυλό.

Για κάποιον που χρειάζεται ημερήσιο ημερολόγιο επειδή αυτά τα ημερολόγια έχουν πολλές σελίδες μπορεί να μην τον βολεύει αυτή η λύση γιατί θα είναι αρκετά "στρουμπουλό" το organizer του. Βέβαια μπορεί να μην χρειάζεται όσες κατηγορίες έχω εγώ οπότε να μην έχει πρόβλημα. Αν κάποιος το χρησιμοποιείς όπως εγώ παλιότερα για το ημερολόγια, το σημειωματάριο και τον τηλεφωνικό κατάλογο πιστεύω ότι αξίζει η δοκιμή να το πάνε ένα βήμα παραπέρα. Θα του λύσει τα χέρια πραγματικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου